Groei heeft plaatsgemaakt voor vernieuwing

Wij hebben in de afgelopen jaren veel mooie organisaties en ondernemingen vernieuwd en gecreëerd. Hoewel bescheiden zijn we trots op onze resultaten.

KNAB - van ‘verkopen van producten’ naar financieel maatje

Wat hebben we gedaan?

Vanuit persoonlijke verwondering over de bankenwereld zijn we gestart met het creëren van een nieuwe bank. "Waarom kan ik zelf niet zorgen voor mijn geld" terwijl de hele wereld kennis en inzichten digitaliseert. Waarom werkt dit systeem niet oprecht in mijn voordeel?

We hebben in AEGON een partner gevonden die gelooft in ons, ons verhaal en het concept. Zo zijn we, met een open blik en een uniek, mensgedreven businessmodel, gestart met het initiatief Bank van Morgen.

Dit initiatief is uiteindelijk KNAB gaan heten: een bank die vandaag de dag met meer dan 300.000 klanten een unieke plek heeft in de gevestigde orde. Een onderscheidend concept, een nieuw business model maar ook een klantgedreven en luisterende mentaliteit die diep in de genen zit en dat het merk KNAB zo anders maakt.

BIDFOOD / DELI XL - van gesloten inkoopketen naar open netwerksysteem

Wat hebben we gedaan? 

Bidfood (voorheen Deli XL) heeft ons gevraagd een creatieve gids te zijn in de transformatie van een traditionele groothandel naar een netwerkorganisatie. Samen zijn wij in staat gebleken om Bidfood om te buigen naar een vernieuwde business-to-businessorganisatie. Door te werken aan de digitale transformatie en het bedenken en neerzetten van de speedboten Vers247 en Foodreporter, hebben we succesvol de slag gemaakt naar het nieuwe, transparante speelveld. We bedachten het concept, stelden het businessmodel op en zorgden voor de realisatie en inbedding ervan. Bidfood is uitgegroeid tot een succesvolle netwerkorganisatie waar foodprofessionals elkaar weten te vinden en is uniek in de business-to-businesswereld.

Wat vindt Bidfood ervan?

Dick Slootweg, CEO Bidfood: “Creatinc. heeft een pragmatische werkwijze gekoppeld aan loyaliteit, kunde en enthousiasme. Dat gecombineerd met de kracht van een vertaling van de toekomstige ontwikkelingen naar de kansen voor het bedrijf. Wij zijn klaar en voorbereid voor de toekomst.”

BEYOND EYES - van technologie gedreven naar klantgedreven met een toekomstvaste serviceorganisatie

Wat hebben we gedaan?

Van de technologie start-up BeSense naar de service gedreven netwerkorganisatie Beyond Eyes. We hebben voor Heijmans en CSU een belangrijke strategische en commerciële transitie gemaakt. Van een start up, met focus op platform en sensoren (BeSense) naar een toekomstvaste service organisatie, met heldere business modellen die inspeelt op marktontwikkelingen en meer dan ooit van belang is in de markt van vandaag en morgen. Wij noemen dit Building Happy People.

NL ZIET - van lineair tv-kijken naar kijken wat en wanneer je wilt tegen een vaste prijs

Wat hebben we gedaan?

De drie concurrerende organisaties SBS, RTL en NPO hadden de ambitie om een gezamenlijke streamingdienst op te zetten. De belangrijkste uitdaging was het strategische veld waarbij drie concurrenten, met allemaal hun eigen belangen, gingen samenwerken. Hoe konden we dit zo goed mogelijk begeleiden? We hebben een uniek team samengesteld, een nieuw businessmodel ontwikkeld en de nieuwe dienst gelanceerd vanuit een nieuw merk, nieuw verdienmodel en een stevige samenwerkingsconstructie.

Wat vindt NLZiet ervan?

Niels Baas, huidige CEO NLZiet: “We kunnen trots zijn dat we er als eerste land in Europa in zijn geslaagd om een samenwerking tussen zowel publieke als commerciële omroepen van de grond te krijgen en deze complexe operatie uitbouwen tot een consumentvriendelijke dienst.”

ALLES IS GEZONDHEID - van zorg naar een nieuw systeem dat draait om gezondheid

Wat hebben we gedaan? 

Het profiel en de invulling van Alles is Gezondheid was onduidelijk. Via verschillende samenwerkingen, gesprekken en vernieuwingen is Creatinc. de daadwerkelijke transitie van een systeem gebaseerd op zorg naar een systeem dat draait om gezondheid aan het invullen. We gebruiken een nieuw creatief concept, nieuwe samenwerkingsstructuren en nieuwe verdienmodellen om de concrete veranderingen te realiseren die zorgen voor verbinding en vernieuwing van wat nu en in de toekomst nodig is, op basis van een helder profiel.

Wat vindt Alles is Gezondheid ervan?

Karen van Ruiten, directeur Alles is Gezondheid: “Kleur bekennen heeft ons een helder kompas gegeven die ingevuld wordt met nieuwe, gezondheids gedreven structuren. Creatinc.voegt creativiteit en een heldere blik toe in combinatie met het aanzetten tot doen.” 

BEAT CYCLING - van afhankelijkheid naar een inspirerend platform

Wat hebben we gedaan?
BEAT Cycling Club is in 2016 ontstaan om de wielerliefhebbers dichter bij de professionele wielersport te brengen, om hen te verbinden en hen te inspireren. Hiermee breekt BEAT tegelijkertijd met de huidige kwetsbare structuur in het profpeloton (waar momenteel een hoofdsponsor de enige financiële levensader van een ploeg is) door het realiseren van verschillende nieuwe inkomstenbronnen. Na de spannende start-upfase waarin de club snel is gegroeid van een plan op papier naar wielerclub met ruim 2.500 leden en een professionele weg- en baanploeg, heeft BEAT in 2019 aan Creatinc. gevraagd om de richting te bepalen voor de volgende fase om gefundeerd verder te kunnen groeien.

Wat vindt BEAT ervan?
Geert Broekhuizen, CEO BEAT Cycling Club: “Met behulp van Kleur bekennen hebben we gezamenlijk de invulling gedaan voor de nieuwe strategische koers met een focus op beleving, social multimedia en vitaliteit. De doortastende wijze waarop Creatinc. ons hierbij heeft begeleid maakt dat wij de volgende fase met veel vertrouwen in gaan om onze doelen te realiseren!”

TOON - van een product naar een door een netwerk gedreven digitale thermostaat

Wat hebben we gedaan? 

Eneco heeft met Toon een nieuw businessmodel gelanceerd door de slimme thermostaat te verbinden met aanvullende diensten voor bijvoorbeeld energiebesparing en beveiliging. Eneco/Toon heeft de ambitie om verder door te groeien naar een leverancier van diensten en heeft aan ons gevraagd om een gewenste samenwerking met Achmea te onderzoeken en vorm te geven.

Met een gezamenlijk team van Eneco/Toon, Achmea en Interpolis hebben we gewerkt aan vernieuwende businessmodellen van Smart Energy naar Smart Living, gezamenlijke merkbeleving en het neerzetten van een nieuwe organisatievorm. Dit heeft geresulteerd in de lancering van Thuiswacht als eerste nieuwe veiligheidsdienst van Interpolis/Achmea, ondersteund door de technologie van Toon. 

Klaar om kleur te bekennen?

We vertellen je graag meer over onze werkwijze, ons ervaren team en de kansen van Kleur Bekennen.

Bel Anna op +31 648069666 of mail naar anna@creatinc.nl